5 Ağustos 2015 Çarşamba

prenses kıyafeti dikimi

Merhabalar bendeniz 1 haftadır minik prenseslerin kıyafetleri için uğraşıyordum.Neredeyse 3 kıyafeti 1 haftada bitirdim.Diger ikisi ise benim kızların olup daha önceden bitirilmişti ifendım(burdaki efendim burhan altıntop şivesi ile çünkü ben dikiş dikerken bişeyler seyretmeyi ve dinlemeyi seviyorum. Bu aralar da avrupa yakası tekrarlarına sardım.
 
neyse gelelim konumuza yakında yeğenimizin sünnet düğünü var.Sünnet çocuğu şehzade kıyafeti giyince bende kız kuzenlere sultan kıyafeti dikeyim dedim.Parlament rengi olan beni büyük kızımın. geçen sene dikmiştim(düğün geçen sene olacaktı ertelendi)
bu turkuaz rengi olanda benim küçük kızımın .Hatırlarsınız burda paylaşmıştım Saraylı Elsa
pembe renklisi yeğenim ve de sünnet çocuğunun kız kardeşi olan Leyla Sultan'ın
mor renklisi yeğenim Betül Sultan'ın
nar çiçeği ise yeğenim Seniha Sultan'ın
Gelelim yapılışına: kalıplar burda dan  sayısını  hatırlamıyorum.Ama herhangi kısa kollu çocuk elbise kalıbının üstü kullanılabilir.Ben ojinal kalıpla baya bi oynadım yakayı kare yaka yaptım.Ön bedeni iki kat kestim tok dursun diye ön bedende dantelden kuplar kestim.
Arka bedenini tamamını dantelledim.( Kumaşı ve danteli çok düzgün teğellemek gerekiyor yoksa dikerken çok potluk yapıyor. Genelde danteller kumaşlardan çok esniyor biraz meşakkatli tabi ...
arka kapamada gizli fermuar kullandım , gizli fermuar ayağıyla çok kolay çalışılıyor.
Gizli fermuarda şu nokta önemli fermuarı ütülemek ben de netten öğrendim çok iyi bi puf ( kimin sayfasından öğrendiğimi hatırlayamadım ama her kimse sağ olsun var olsun)fermuarın dişleri ütüyle açılınca makinanın ayağına çok kolay oturuyor sorun çıkartmıyor.
Yakada , ön kupta , kol ucunda ve belde hazır harç kullandım
Kolun ucundaki tülleri kol açıkken taktım yoksa makineye girmesi çok zor.( 5 tane dikince anladım :))kolu kapatıp ,kol üstüne büzgü teğeli alıp kolu taktım.
Koldaki tüllerde çok havalı kol uçları da üçgen geliyor. Zeynebin tabiriyle kollar akıyoo
Etek kısmına gelince kendi kızlarımınkini tam daire kesmiştim . Minik prenseslerinkini dikdörtgen kesip  büzgü teğeli aldım.Yanlız ön kısmın da kupların gelişini tamamlamak için açıklık bıraktım dolayısıyla etek keserken dantelli kısmınıda harçla tamamlayıp bütünlük yakalamaya çalıştım.

bunlarda tül jüponlarımız etekler kabarık dursun diye.Seyyar yaptım çünkü bunları giyecek kızçeler çok minik sıkılırlarsa veya rahat edemezlerse çıkarırız diye
Bunlarda tütü gibi bişey oldu.İsterlerse böylede giyebilir.

Gelelim ARNAVUT KIZLARININ olmazsa olmazı saç aksesuarlarına benim kızlar daha büyük oldukları için koaförde takılacak duvaklarımız

Bunlarda miniklerinki taca yapıştırdım kullanımı kolay olsun diye ( yengeleri de herşeyi düşünürmüymüş ne, bi de inşallah ölçüleri doğru almıştır da kızçelerin üzerine olur.Uzaktaki birilerine dikmek ne zormuş ben kızlara bişey dikerken o kadar çok prova yapıyorum ki çocuklar alıştı artık ben kime dikiyorsam o atletle oturup bekliyo tekrar tekrar giyin soyun olmasın diye:)

Bu son iki fotoğrafta bana düğün evlerini hatırlattığı için koydum.Hani uzaktan gelenler olur; bavullar ortada, ütü masası açık, ütü devamlı kızgın her yere asılmış yeni ütülenmiş kıyafetler , tuvaletin önünde oluşan kuyruk ve birbirlerine karışan parfüm kokuları....SEVGİLER...

10 yorum:

Mevlude Turk Topal dedi ki...

Ooooooo kiyafetler yikiliyooooooooo!!!!! :)) (Simdiki ergen agzi:)))
Sunnet dugununden cok Muhtesem Yuzyil dizisine dikilmis gibiler. Tebrikler. 10 numara 5 yildiz hepsi :)

Unknown dedi ki...

çoook teşekkür ederim mevlüde hanım ben de model araştırırken muhteşem yüzyıl dizisi fotograflarına bakmadım değil hani

bahar yorgun dedi ki...

Ellerinize sağlık epeyce uğraştırmış ama kızlar bayılmıştır bunlara

Unknown dedi ki...

teşekkürler daha yeğenlere ulaşmadı inşaallah beğenirler

Ayselce örgüler dedi ki...

harika bir tasarım renkler şahane giyecekler şanslı ellerinize sağlık takipteyim bende beklerim http://ayselmelike.blogspot.com.tr/

Unknown dedi ki...

Çok teşekkür ederim aysel melike sevgiler

Unknown dedi ki...

Çok teşekkür ederim aysel melike sevgiler

Unknown dedi ki...

Çok teşekkür ederim aysel melike sevgiler

Unknown dedi ki...

Şahane...

Unknown dedi ki...

Teşekkürler

Yorum Gönder

 

Blog Template by BloggerCandy.com